Futbolun karlı yüzü: Derbiler...
Dört büyükler, derbilerde sahada yenilse de, ekonomik olarak hep kazanıyor. Bu kulüplerin kasasına 12 derbide bilet satışından (kombine gelirleri hariç) 17 milyon TL girdiği hesaplanıyor.
İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası'nın (İSMMMO) 'Derbi Ekonomisi' araştırmasına göre derbiler, sportif sonuçları kadar futbol ekonomisinin de sürükleyici gücü olmasıyla dikkat çekiyor. Türkiye’de yıllık 1 milyar TL’yi (500 milyon avro) bulan futbol ekonomisinin yüzde 2.5’u yalnızca derbilerdeki bilet ve taraftar mağazası satışlarından oluşuyor. Taraftar derbi günlerinde futbol konuşmakla kalmıyor aynı zamanda futbol için de harcıyor. Araştırmaya göre dört büyük kulüp, kombine biletleri hariç derbi günü bilet satışlarından 17 milyon TL gelir elde ediyor. Dört büyük kulübün taraftar mağazalarının 12 derbide toplam ciroları 6.5 milyon TL’yi buluyor. Derbi ekonomisinin lokomotifini maç gelirleri oluşturuyor. Rakip takıma yerlerin yüzde 5’i tahsis edilirken, bilet gelirlerin tamamı derbinin sahasında oynandığı takımın kasasına giriyor. Fenerbahçe, sahasında oynadığı derbilerde, 52 bin kişilik Şükrü Saracoğlu Stadı’nın biletlerinin yarısını satışa sunuyor. Bu satıştan (kombineler hariç) 2.5 milyon TL’lik gelir elde ettiği tahmin ediliyor. Beşiktaş, kendi stadında oynadığı derbi maçlarında 32 bin kişilik İnönü Stadyumu’nu dolduruyor. 2009-2010 sezonunda bu biletlerin 16 bini kombine olarak satılırken, sponsor firmalara da 4 bin bilet ayrılmış durumda. Bu yüzden derbilerde genelde 12 bin bilet satışa çıkıyor. Kulüp yönetiminden alınan bilgiye göre, derbilerde Beşiktaş’ın kasasına maç bileti gelirlerinden 2 milyon TL kasasına giriyor. Galatasaray’ın da 22 bin 500 kişilik Ali Sami Yen, stadının yaklaşık 12 bin 500 biletinin sezon başında kombine olarak satıldığı düşünülürse, derbi maçlarında Sarı Kırmızılı yönetim, 10 bin bileti satışa sunuyor. Kulüp yönetimi 10 bin biletin satışından derbilerde kasalarına yaklaşık 750 bin TL girdiğini açıklıyor. Her takımın kendi sahasında 3 derbi maçı oynadığı düşünüldüğünde dört büyük kulübün yalnızca derbi maçlarından bilet (kombineler hariç) hasılatı olarak kasalarına yaklaşık 17 milyon TL giriyor.
Taraftar, derbilerde 5 kat fazla harcıyor
Derbilerde en çok Fenerbahçe taraftarı alışveriş yapıyor. Normal zamanlarda Fenerium’ların toplam günlük cirosu 100 bin TL’yi bulurken, Fenerbahçe-Galatasaray derbisinde Fenerium’ların günlük cirosu 600 bin TL’ye çıktı. Fenerium’lardan sorumlu Fenerbahçe Asbaşkanı Abdullah Kiğılı, “Derbi günlerinde Fenerium’ların cirosu, normal zamanlara göre en az 5 kat artıyor” diyor. Fenerbahçe’nin bir sezonda 6 derbi oynadığı düşünüldüğünde, derbi günlerinde toplam 3 milyon TL’lik lisanslı ürün sattığı ortaya çıkıyor.
Galatasaray Pazarlama A.Ş. yetkilileri, kulüp yönetiminin ciro açıklanmasına izin vermediğini belirtirken; “GS Store’larda maç günleri normal günlerin ortalama 3 katı, derbi günleri de 5-6 katı satış oluyor. Derbinin sonucunda takımın kazanması halinde maç sonu satışlarla birlikte bu rakam ortalama 10 katına çıkıyor” bilgisini paylaşıyorlar. Kartal Yuvası’nın günlük cirosu ise 20-35 bin TL arasında değişirken, derbi günlerinde satışlar 150-200 bin TL’ye kadar çıkıyor. BJK Kulübü Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Paksoy “Derbilerin yarattığı coşku, Kartal Yuvası’nın satışlarını da pozitif etkiliyor” diyor.birgün
İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası'nın (İSMMMO) 'Derbi Ekonomisi' araştırmasına göre derbiler, sportif sonuçları kadar futbol ekonomisinin de sürükleyici gücü olmasıyla dikkat çekiyor. Türkiye’de yıllık 1 milyar TL’yi (500 milyon avro) bulan futbol ekonomisinin yüzde 2.5’u yalnızca derbilerdeki bilet ve taraftar mağazası satışlarından oluşuyor. Taraftar derbi günlerinde futbol konuşmakla kalmıyor aynı zamanda futbol için de harcıyor. Araştırmaya göre dört büyük kulüp, kombine biletleri hariç derbi günü bilet satışlarından 17 milyon TL gelir elde ediyor. Dört büyük kulübün taraftar mağazalarının 12 derbide toplam ciroları 6.5 milyon TL’yi buluyor. Derbi ekonomisinin lokomotifini maç gelirleri oluşturuyor. Rakip takıma yerlerin yüzde 5’i tahsis edilirken, bilet gelirlerin tamamı derbinin sahasında oynandığı takımın kasasına giriyor. Fenerbahçe, sahasında oynadığı derbilerde, 52 bin kişilik Şükrü Saracoğlu Stadı’nın biletlerinin yarısını satışa sunuyor. Bu satıştan (kombineler hariç) 2.5 milyon TL’lik gelir elde ettiği tahmin ediliyor. Beşiktaş, kendi stadında oynadığı derbi maçlarında 32 bin kişilik İnönü Stadyumu’nu dolduruyor. 2009-2010 sezonunda bu biletlerin 16 bini kombine olarak satılırken, sponsor firmalara da 4 bin bilet ayrılmış durumda. Bu yüzden derbilerde genelde 12 bin bilet satışa çıkıyor. Kulüp yönetiminden alınan bilgiye göre, derbilerde Beşiktaş’ın kasasına maç bileti gelirlerinden 2 milyon TL kasasına giriyor. Galatasaray’ın da 22 bin 500 kişilik Ali Sami Yen, stadının yaklaşık 12 bin 500 biletinin sezon başında kombine olarak satıldığı düşünülürse, derbi maçlarında Sarı Kırmızılı yönetim, 10 bin bileti satışa sunuyor. Kulüp yönetimi 10 bin biletin satışından derbilerde kasalarına yaklaşık 750 bin TL girdiğini açıklıyor. Her takımın kendi sahasında 3 derbi maçı oynadığı düşünüldüğünde dört büyük kulübün yalnızca derbi maçlarından bilet (kombineler hariç) hasılatı olarak kasalarına yaklaşık 17 milyon TL giriyor.
Taraftar, derbilerde 5 kat fazla harcıyor
Derbilerde en çok Fenerbahçe taraftarı alışveriş yapıyor. Normal zamanlarda Fenerium’ların toplam günlük cirosu 100 bin TL’yi bulurken, Fenerbahçe-Galatasaray derbisinde Fenerium’ların günlük cirosu 600 bin TL’ye çıktı. Fenerium’lardan sorumlu Fenerbahçe Asbaşkanı Abdullah Kiğılı, “Derbi günlerinde Fenerium’ların cirosu, normal zamanlara göre en az 5 kat artıyor” diyor. Fenerbahçe’nin bir sezonda 6 derbi oynadığı düşünüldüğünde, derbi günlerinde toplam 3 milyon TL’lik lisanslı ürün sattığı ortaya çıkıyor.
Galatasaray Pazarlama A.Ş. yetkilileri, kulüp yönetiminin ciro açıklanmasına izin vermediğini belirtirken; “GS Store’larda maç günleri normal günlerin ortalama 3 katı, derbi günleri de 5-6 katı satış oluyor. Derbinin sonucunda takımın kazanması halinde maç sonu satışlarla birlikte bu rakam ortalama 10 katına çıkıyor” bilgisini paylaşıyorlar. Kartal Yuvası’nın günlük cirosu ise 20-35 bin TL arasında değişirken, derbi günlerinde satışlar 150-200 bin TL’ye kadar çıkıyor. BJK Kulübü Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Paksoy “Derbilerin yarattığı coşku, Kartal Yuvası’nın satışlarını da pozitif etkiliyor” diyor.birgün
Post a Comment